Hier kan taxfree gewinkeld worden en hier bevinden zich ook veel restaurantjes.
Na de landing van uw internationale vlucht loopt men naar het midden van de "Satellite Building". In het midden van dit gebouw
bevindt zich achter glas een stuk oerwoud. Inclusief een watervalletje. Zo heeft de architect de natuurlijke omgeving toch nog behouden:
"airport
in the forest, forest in the airport". Vanaf de Satellite Building moet men een monorail nemen om de koffers op te halen en de luchthaven te kunnen verlaten.

Achter deze glazen wand, bevindt zich nog een stukje oerwoud.
"airport in the forest, forest in the airport"
Wanneer u uit de monorail bent gestapt en de immigratie gepasseerd bent, kunt u nu
eerst geld wisselen, of kunt u geld pinnen . Links en rechts bevinden zich loketten van diverse banken.
Pinnen in Maleisië is aan te bevelen het kan bijna in elke plaats.
Pinautomaten heten ATM's (Automatic Teller Machines).
Daarna kunt u de koffers van "de lopende band" halen.
Nadat u de de koffers heeft gehaald en
de douane bent gepasseerd, moet u (rechts) aan een loket een kaartje voor de taxi kopen naar Kuala Lumpur (RM 98,-).
Men vraagt hier aan u de naam van uw hotel! U betaalt het kaartje voor de taxi
aan dit loket. Op dat kaartje staat de prijs en de eindbestemming.
Pas als u het taxikaartje hebt gekocht, kunt naar de taxi of wachtende ophalers.
U loopt ze voorbij en loopt recht op de taxi's af. Hier laat u uw kaartje zien en men wijst u een taxi aan. Nu geeft u het gekochte kaartje aan de taxichauffeur en hij rijdt u naar uw hotel.
U kunt ook met de trein naar
Kuala Lumpur. Een kaartje voor de trein kost ongeveer RM35,- pp. U komt in aan in KL Sentral en vervolgens moet u een taxi nemen naar uw hotel.
De spoorlijn was overigens een vurige wens van de lokale bevolking, die de afstand naar de luchthaven
te ver en de prijs van de taxirit te hoog vond. Een trein was dus een uitkomst.
Inmiddels rijden er vanaf KL Sentral (treinstation) vele keren per dag heel goedkoop bussen naar de luchthaven.
De luchthaven zou een verdeelpunt moeten worden voor luchtvaartmaatschappijen in Zuidoost Azië.
Er was berekend, dat KLIA zo'n 25 miljoen passagiers per jaar zou kunnen afhandelen, maar of dit nu nog kan, is de vraag.
In het begin leek het zich goed te ontwikkelen, maar langzamerhand vertrokken enkele luchtvaartmaatschappijen voor goed van KLIA. Het is nu een rustige luchthaven, wat passagiers betreft.
